Pages

Sunday, December 1, 2019

Teruja naik tangga guna lift




Nak gelak pun ada, teruja pun ada, semua perasaan ada, gara-gara cuba kemudahan yang terdapat di The Jerai Hotel, Alor Setar hari ni. Bukan saya yang cuba ya, tapi Mak saya dan kawan-kawan dia yang mencubanya. Excited sangat depa pagi ni! Haha! First time la katakan. Tak pernah naik lift macam tu sebelum ni. Mak saya ni memang ada masalah berjalan, especially kalau nak kena naik tangga memang dia rasa beban yang amat sangat. Jadi bila dapat tahu yang kat hotel tu ada kemudahan ni apa lagi, dia tak teragak-agak nak cubalah!

Pergi kat hotel tu hari ni sebab nak jumpa kawan lama dia. Kawan lama sejak sekolah rendah lagi dan kami kenal rapat dengan keluarga dia juga. Birthday dia pun baru a few days ago, so adalah celebrate sikit.  Actually yang sakit lutut tu Mak saya jer yang paling kronik masalahnya, kena guna tongkat tapi bila Mak saya nak cuba naik lift tu, kawan-kawan yang lain pun nak join sekali. Depa ni selalu macam ni tau.....semua kena ikut "leader"....Mak saya la leader tu. Apa ja leader buat, barulah depa rasa berani nak buat, kalau tak, jangan harap nak buat sendiri....gitewwwww. Hahahaha! Rasanya dalam mana-mana group mesti ada yang kes sama macam ni kan? kan?? 

Saya ni selalu jugalah ikut keluar bersama kawan-kawan Mak saya ni dan dah jadi part of the geng! I'm the youngest in the geng la nampaknya but it's ok, I like it. Seronok bersama orang-orang lama ni sebab topik-topik perbincangan selalunya gempak! Ada saja yang dapat kita belajar dari orang-orang lama ni. Sopan santun, berbudi bahasa pulak tu! Lagi lah I suka! Takdak sapa pun yang cakap kurang ajar atau eksyen tak tentu pasal. Semua happy-happy jer! We had fun today! ;)

Seriously, saya rasa kalau semua hotel ada kemudahan tangga lift untuk OKU ni pasti akan memberikan satu bonus point untuk hotel tu sendiri. Sebab lift tu bukan saja orang OKU boleh guna tapi sesuai untuk wanita mengandung dan warga emas juga. Kiranya kekadang benda macam ni lah yang menjadi sebab kita buat keputusan untuk sewa hotel tu kan? ;)


Teruja naik tangga guna liftSocialTwist Tell-a-Friend

No comments: