Pages

Wednesday, October 13, 2010

Semangat yang hilang.....

 Mode: Nak tulis separuh Bahasa Malaysia and separuh Bahasa Inggeris.....boleh? :P

It's raining outside.....at this hour of the night. Feeling slightly cold right now and sleepy. Leher rasa sakit sangat......tengah menahan kesakitan ni......selagi ada daya.

Lately......rasa macam tak bersemangat jer.....sebenarnya sejak beberapa hari ni, rasa kurang bersemangat. Naper entah. Semalam paling teruk.......aku nangis pasal ntah apa-apa ntah. Kekadang tu perasaan sedih tu datang dengan tiba-tiba. Secara mendadak.....tak dapat nak berhenti. Solutionnya? Nangis je laaaa.......sampai letih satu badan. Baru rasa lega skit lepas nangis puas-puas. Lepas tu, ubatnya? Tidor. Esok pagi, terus aku tak ingat lagi naper aku ada perasaan sedih tu. Simple kan? Tapi aku sangat bangga sebab dulu aku tak macam ni.  Dulu....kalau aku  rasa sedih, pasti aku akan mengambil tindakan -tindakan yang bodoh......tapi sekarang, bila aku sedih aku lebih suka mengambil sikap berdiam diri. Aku cuba tenangkan diri sendiri tanpa mengganggu orang lain. Aku ingat kat Allah jer. Sebab aku tahu, hanya Dia sahaja yang memahami diri ku ini.  Alhamdulillah........tidor tu dapat menyelesaikan perasaan sedih yang melampau tu. 

Satu hari aku tak dapat nak buat kerja. Sebabnya? Saudara dari jauh datang bertandang di rumah hari ni. Satu hari dihabiskan melayan tetamu. Tapi aku tak kisah.....aku suka. Depa memang best.....one of the best relatives I know. I love them a lot. :)

So....since satu hari tak buat kerja......maka malam ni aku kena tidor lewat la. Kerja yang ada tak siap-siap lagi. Mungkin juga sebab semangat ku yang hilang itu membuatkan aku agak lambat nak memulakan kerja. Asyik tertangguh jer. Banyak sebenarnya perkara yang penting harus diselesaikan. Perkara yang sangat-sangat penting. Risau gak aku memikirkannya. 

Hujan semakin lebat.........lebih baik aku off kan PC aku ni sebelum ada kilat.......risau takut rosak modem kalau ada kilat teruk. Hmmm.....lagipun, kerja harus disiapkan. Harap-harap ada something best datang dalam hidup aku esok........nak dapat balik semangat ku yang hilang.......
Semangat yang hilang.....SocialTwist Tell-a-Friend

No comments: